söndag 19 september 2010

Sommaren är kort...

Nu är det definitivt höst - jag har gjort min årets första höstgryta... Älskar att få stå och pilla med en gryta som ska puttra i många timmar, man får ju så många tillfällen till att provsmaka då... Igår åt vi också en god gryta, hemma hos vänner. Det var sååå trevligt, att få komma hemifrån, äta gott, ta ett glas vin och prata lite om allt och inget. Tack för det, Jossan med familj!

Hösten är nog faktiskt min favoritårstid. Lite konstigt med tanke på hur mycket jag ÄLSKAR solen, men hösten är så vacker. Luften är kall och klar, men ändå inte så kall att man behöver gå runt och frysa. Man får ta på sig fina höstkläder med lite stickat, men man behöver inte ladda med 3 yllekalsonger under. Dessutom är det så vackert - varje höst tror jag maken när en liten oro att jag ska köra av vägen när vi åker någonstans utanför stan, jag kan bara inte låta bli att titta på alla vackra färger på träden. Det är så där fint så man nästan tappar andan. Och då är det ju lite svårt att koncentrera sig på körningen med... Men men, inga olyckor än så länge *ta i trä*.

Dessutom är det något lovande över hösten, en nystart liksom. Det hänger nog i sedan skoltiden tror jag, när varje höst var början på året. Och man fick köpa fina pennor och bänkpapper (har barnen det nu för tiden? Jag är för gammal för att veta själv, och mina barn är för små för att veta), helst med hästar på.

Så nu ska jag gå o gotta in mig med ett glas vin som blev över efter maten, och strax kommer goda vänner över för fika.. Det kan nästan inte bli bättre!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar