måndag 13 september 2010

Nystart

Vad mycket svårare det var att skriva något nu när man faktiskt sitter här framför datorn, än när jag låg och tänkte på bloggen nu i natt. Egentligen borde jag nog ha en dator vid sängen, för den där vakna tiden efter att jag har matat minstingen, 2 månader, innan man somnar till ordentligt igen. Men hjärnan fungerar ibland inte riktigt som den ska när man är småbarnsförälder har jag märkt.

Idag ska i alla fall stora killen, Oliver, åka på simskola, ett uppskattat nöje från hans sida. Som mamma blir det en lite annan upplevelse, ska man hinna dit i tid så får man sikta på att vara där en timme tidigare. Alltid händer nåt, bajs i blöjan, Lukas hungrig eller Oliver trotsig - 'VILL INTE'. Men man lär sig. Eller förresten inte, jag tror jag var lika sen hela första året med Oliver, så det blir säkert likadant nu när Lukas är liten.

Ikväll ska det dessutom bli bio - Toy Story 3 - för mig och Oliver, kanske för pappa med om han inte behöver jobba sent.

Hmm, jag ser att jag nog måste jobba på det här med bloggande lite om det ska bli nåt kul att läsa, så jag får nog öva lite!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar