måndag 6 december 2010

Den grannaste granen i stan!

Idag har vi gjort det - vi har klätt julgranen! Det är nog rekordtidigt även för mig, men förmiddagen skulle fördrivas fram till simskolan och granen köpte jag ju i helgen, så då blev det så. Det slog mig vilken skillnad det är på Oliver mot för ett år sedan, förra året hängde han alla kulor på en gren och hälften ramlade ner direkt, men i år hängde han alla kulorna själv utom de högst upp, och det blev jättefint! Jag blev faktiskt lite paff, vad duktig han är och vad mycket han kan!


Det blev en ganska liten gran i år, men den kändes precis lagom när den blev färdig.

Lukas var med och tuggade lite på glittret, så det skulle fästa lite bättre i granen sedan.

Dagens ämne känns som det egentligen är menat att någon modeintresserad singeltjej från en storstad skulle skrivit om, det blir inte så spännande när man är småbarnsförälder, men här kommer det:

Dag 12 - i min handväska


Min man vägrar att befatta sig med min handväska, ber jag honom hämta något i den så kommer han alltid med hela väskan. Och en handväska är ju ändå väldigt intimt och personligt, även om jag nu kan tycka att min maken inte borde tycka det, men man styr ju inte över de små liven... ;-)

Nu dubbelarbetar ju min handväska som skötväska med, så i halva väskan är det blöjor, ersättning, tvättlappar och diverse bitleksaker av bebiskaraktär. I andra halvan är det löjligt tomt, enbart plånbok, nycklar och mobil. Och ett lypsyl, får nästan tvångstankar om jag kommer på att jag känner mig torr om läpparna när jag är ute. Tuggummi finns där med, fluortuggummin, i ett desperat försök att slippa besöka tandläkaren igen.

Sen har jag sällan något vidare exklusiva handväskor, jag tröttnar alldeles för fort för att jag ska vilja lägga pengar på handväskor av nåt visst märke. Men visst, fanns det mer pengar så ska jag väl inte säga att jag aldrig skulle köpa nån märkesväska.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar