måndag 27 december 2010

Se upp i backen!

Så var då julen över. Det går oproportionerligt snabbt om man jämför med hur mycket tid man lägger ner innan julen. Vips så är det julafton, klapparna slits upp i en rasande fart och maten äts på nolltid - och sen är det slut.

Men vi har haft en jätteskön jul, som jag skrivit innan så tar vi det ganska lugnt. Julafton spenderades här hos oss med mina föräldrar och min bror. God mat i lagom mängd (ja vi hade gjort lagom mängd alltså - vi ÅT däremot alldeles för stor mängd. Som vanligt), sjukliga mängder paket till allt och alla och ett lite lagom sockerstint barn.


En något motvillig storebror som blev HELT extatisk när tomten dök upp senare på kvällen (grannen och vi gjorde ett litet utbyte av tomtar).

Det blev mycket fina kläder åt barnen, och jag fick en jättefin kjol, en scarf och jättefina scrapsaker av maken. Känner mig väldigt nöjd, även om den där miljonvinsten som utlovas av Triss-reklamen uteblev...

Lukas demonstrerar lite fint att han minsann passat på att lära sig sitta så här till jul =)

Juldagen kom Oliver farfar och kusinerna från Vimmerby med familj (Olivers kusiner då), det blev lite mat och lite mer julklappar, väldigt trevligt.

Idag har vi däremot gjort något vi aldrig gjort innan, jag tog min bror till hjälp och tog med Oliver till slalombacken i Knaggebo för första gången! Vi hyrde skidor till honom och sen blev det till att åka barnbacken. Det gick förvånansvärt bra för att vara första gången, enda problemet var att han tyckte det var en väldigt onödig kunskap att kunna bromsa, han ville ju bara åka fort rakt ner! Det var väl inte jag riktigt med på, så det blev till att åka baklänges framför honom för att bromsa lite. Liften åkte han själv i efter att ha testat med mig två gånger, så duktigt!


Så stor pojk som ska lära sig åka slalom! Ps, ignorera mamma som står och snyter sig i bakgrunden... ;-)

Själv hann jag åka "stora" backen två gånger och det LILLA räckte för att benen, och specifikt låren) känns som sladdriga, brännande geleklumpar nu... Det bådar inte gott inför torsdagen då vi ska ge oss i väg jag, Johan och Tobbe till Ulricehamn (tror jag det blir) och åka!

Nu ska jag sätta mig och börja spåna inför nyårsmaten tänkte jag =) Det blir lugnt, med Jossan med familj och min bror, men det ska bli sååå skönt och trevligt!

God fortsättning!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar