onsdag 1 december 2010

Väder, vänner och fisksoppa

Följ min blogg med bloglovin

Ja egentligen räknar jag nog maken som min allra bästa vän, han är den enda som vet (nästan) allt om mig, men han har ju redan fått vara med i den här 30-dagars bloggen, så jag tror vi tar någon annan =)

En av mina bästa vänner förutom gubben min då är Jossan (självklart bloggar hon med, här finns den) även om vi kanske inte direkt umgåtts så länge, åtminstone inte lika mycket som det senaste året. Vi har två barn som är lika gamla, det skiljer bara en vecka på båda barnen, så att vi är föräldralediga samtidigt gör ju att det blir lite enklare att hitta tid att umgås. Dessutom är vi nog ungefär lika sällskapssjuka, matglada och shoppingtokiga (även om det mest är barnkläder nu för tiden), så vi har väldigt trevligt tillsammans!

Eftersom Jossan var så snäll och passade Lukas åt mig när jag var hos tandläkaren så bjöd jag på lite lunch, det blev fisksoppan hon tipsade om häromdagen, fast lite vardags-enklare. Väldigt gott! Gjorde den i går kväll och hade sån bra hjälp i köket...


Min förhoppning är att han ska bli en fantastisk kock i unga år och laga god mat åt sina föräldrar ;-)

Kan ju inte låta bli att, precis som alla andra har gjort, kommentera vädret. SHIT vad kallt det var idag, -17 visade termometern på här i morse, men det var ändå fantastiskt fint väder med sol åtminstone delar av dagen.


Fasiken vad jag hoppas skorstenen till kaminen blir klar i helgen, är så himlans sugen på att elda där ute, tänk vad mysigt att sitta där när det ligger snö ute!

Blir allt klart i helgen ska vi ringa sotaren nästa vecka så de får provtrycka. Vi vet ju inte riktigt vilken effekt vi kommer få ut av den, så vi vet inte riktigt hur kallt det får vara som mest ute för att det ändå ska vara varmt och skönt inne... Hoppas på att vi ska kunna sitta där på julafton!

Imorrn är det dags för Lukas 5 månaders kontroll, med vaccin i båda benen... Inte så roligt, men det är ju för hans eget bästa, även det inte direkt går att förklara för honom. Nu - läggdags!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar