onsdag 19 januari 2011

Däbed, vilka fida kodtorslokaler di har!

Den här dagen har varit ovanligt ... komplex, kan man kanske säga.

Idag var det dags att gå på anställningsintervju nr 2, denna gången på företaget i fråga. Självklart tajmade jag in världens dunderförkylning med feber samma dag, så det blev till att ladda med ipren, alvedon, nässpray och halstabletter för att kunna känna mig någorlunda respektabel. Det kändes i alla fall som det gick väldigt bra, och om jag nu inte får jobbet så kan jag i alla fall känna att jag gjorde mitt bästa - trots att det kändes som jag hade en hink med bomull på huvudet hela tiden. Men men, jag har ju 3 konkurrenter om jobbet, så vi får se hur det går. Jag skulle verkligen, verkligen vilja ha det här jobbet, det verkar jätteroligt och kollegorna kändes jättetrevliga! Vågar bara inte hoppas allt för mycket...
En sån här har det känts som jag har gått runt med på huvudet hela dagen. Vet inte om det gjorde saken bättre eller sämre på intervjun? ;-)

Väl hemma var det dags att hämta Oliver, snälla morfar hade passat Lukas när jag var borta. Han har nog fått Redbull eller nåt på dagis idag, för herregud vad energi han har haft, trots både gympa och pulkaåkning på dagis... Han har bara studsat fram hela eftermiddagen, lite lagom jobbigt när mamma bara vill lägga sig på soffan och sova!

Nu på kvällen visade det sig att även Lukas fått feber - inte undra på att han varit gnällig hela eftermiddagen, jag trodde det bara var jag som var trött och inte orkade med... Får se om det blir lite bättre med alvedon. Han har dessutom tand nr 2 på gång, så det gör väl inte saken bättre heller. På tal om Lukas måste jag bara slänga upp en bild på honom och polarn - Isac - när de är jättesöta och sitter och "leker".


Det är VÄLDIGT intressant med den där andra bebisen. Han rör sig ju så fint, så helst vill man ju suga lite på hans hand eller fot eller något ;-)

Har däremot kommit fram till att LCHF funkar ganska bra när man är sjuk med, i vanliga fall hade jag tröstätit åtminstone 3 bullar och en del choklad, men jag har bara inte varit sugen på det idag (heller). Däremot kräver ju LCHF lite matlagning, åtminstone om man vill ha varm mat som tillfredställer lite mer, men det har jag bara inte orkat med idag, utan det har mest blivit lite kallskuret från kylen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar