onsdag 26 januari 2011

Förhoppningsvis en förbättring

Igår beställde jag en ny barnvagn (från tyskland) - en Quinny Buzz 4 blev det. Är så trött på att Lukas (och Oliver med när han var liten) bara kasar ner i Emmaljungan vi har. Däremot är den ju extremt lättkörd och med gott gung i, även när det är snöigt och isigt, så jag hoppas det blir bra med Quinnyn, men det tror jag nog.


En sån här blev det, med en röd åkpåse så det blir lite färg med. Vilken vagn gillar du?

Från det ena till det andra så vet jag inte vad det är med våra pojkar just nu, men de sover banne mig knappt inte alls om nätterna. Eller ja, det är väl en snorig näsa som stör Lukas till viss del, så ungefär en till två gånger i timmen vaknar han och skriker/gnäller. Visserligen går det ganska lätt att trösta honom, oftast räcker det att rätta till honom och plutta in nappen, men det gör ju ändå att man inte får någon sammanhängande nattsömn. En gång per natt är det ersättning som gäller, men det skulle jag kunna leva med om jag bara sluppit vakna så ofta resten av tiden. Oliver har också varit lite väl aktiv om nätterna det senaste, ett par gånger har det hänt olyckor (vilket är extremt ovanligt annars) och sedan kan han inte somna om. Suck. I och med att båda strular så kan vi inte turas om att sova bra heller, jag och Tobbe. Men nu har jag klagat färdigt.

Nä, nu ska jag titta färdigt på masterchef professionals och hoppas att Lukas sover en stund till ute i sin vagn!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar