söndag 16 januari 2011

Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig

Ok, jag erkänner, jag kommer fortsätta med LCHF ett tag till, utan att glida över mot GI. Varför? Jo, det dåliga humöret har gett mig sig, och det var inte bara inbillning för maken säger precis samma, och dessutom hade jag gått ner 1.5 kg den här veckan =) Nu är det bara 5.5 kg kvar till målvikten, och eftersom det var ett mer kännbart resultat efter den här veckan så känner jag att jag nog gärna vill fortsätta ett tag till =)

I övrigt har helgen varit ganska skönt slapp, som tur är för nätterna har inte varit något vidare så jag har varit trött som bara den. I dag var vi över hos Jossan och åt en jättegod soppa, skönt, gott och avslappnat! Finns nog inte något bättre sätt att spendera en söndag. Eller tja, det skulle väl varit om den spenderats i ett varmt land då möjligtvis.

Nu ska vi titta på Resident Evil, den senaste i ordningen. Får jag välja bara en kategori av filmer jag får se så skulle det vara apokalypsfilmer, från Mad Max till tex Resident Evil, jag älskar sådana filmer =) Men så är jag lite konstig med...

3 kommentarer :

  1. Du får introducera mig för jag har nog aldrig sett en sån film... ;-)
    Jag skrattade gott åt ditt förra inlägg... Herregud vad fel vi har gjort... Det är ju där all shopping ska ske i framtiden. Tänk bara vilka kanonbra julklappar man kan hitta, eller?
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Va bra att det går åt rätt håll. Här får du ett recept på en jättegod fisksoppa.
    1st stor lök
    1-2st vitlök
    500g passerad tomat
    ca 5 bitar matjesill
    2dl vispgrädde
    2dl Creme fraische
    1dl vatten
    400g fisk
    Sambal olek efter smak
    salt
    peppar
    Matjesillen stekte jag och mosade tills den smälte sen i soppan.
    Ha de Anders

    SvaraRadera
  3. Åh, det låter gott, möjligen lite konstigt med sillen, men det där kan ju ge mycket bättre smak än man tror =)

    Tack för receptet!

    SvaraRadera