måndag 3 januari 2011

Stora killen!

Jaha, då rullade vardagen igång igen då. Nu blir det till att försöka underhålla Oliver en vecka till innan han får "rasta av sig" lite på dagis. Men idag har han varit en sväng hos mormor, och imorgon ska vi träffa Jossan och Alice så då blir det säkert fullt ös =) Inför kommande pulkaturer har vi idag inhandlat en "hockey"-hjälm till Oliver - han slog sig lite i huvudet sist så då ville han inte åka mer innan vi köpt en. Det känns väl alltid bra (även om vi bara åkt i små backar hittills), men det var sjukt svårt att hitta en hjälm under typ 500 kr!

"Lilleplutten" Lukas var 6 månader igår och firade detta med att få sin första tand =) Eller få och få, det sticker upp en liten, liten vass kant än så länge, men den har i alla fall börjat titta fram i underkäken. Annars har han växt ruskigt mycket känns det som, han ser ju jättestor ut nu! Inte alls som en bebis längre, nu får man nog säga att han är ett småbarn istället... Jag säger som alla andra "gamlingar" sagt i alla tider - otroligt hur fort tiden går! Just nu sitter han bredvid mig på madrassen och biter på sina leksaker, faktiskt väldigt nöjd för stunden *ta i trä*.


Snart är han nog för stor för att åka i Olivers dockvagn =) Får plocka fram gåstolen istället...

Nu har vi kört 3 dagar med LCHF jag och Tobbe, för övrigt. Idag har det varit trögt, jag är sötsugen och vill ha en snabb sockerkick, men har lyckats hålla mig. Efter första veckan ska väl sötsuget avta hoppas jag! Det kändes ändå som det verkligen behövdes en "sockerdetox" efter helgerna... Önska mig lycka till, eller åtminstone lite karaktär!

1 kommentar :

  1. Anna i Mossahus =)3 januari 2011 kl. 17:40

    han ser stor ut, inte så bebislik längre -precis som Brian=) Jag har träffat andra bebisar i samma ålder och de ser väldigt bebisaktiga ut... Och om man får lov att skryta lite;P Så är de inte ens lika långt framme som Brian -som att sitta sj. gå i gåstol, sitta sj. i badkaret, vinkar....

    SvaraRadera