tisdag 4 januari 2011

Ta i trä

Idag har Jossan och jag varit på IKEA och a6 med alla fyra barnen, och det gick otroligt smidigt idag! Det är alltid lite spännande, man vet inte om det blir psykbryt, trots, bebisgråt eller hrm...fulla blöjor så att säga. Men som sagt, idag var det smidigt, alla barnen var jättesnälla, nöjda och glada i princip hela dagen. Däremot var vi låååångt ifrån ensamma trots att vi var där mitt på dagen, men det märks att många fortfarande har semester! Hatar verkligen när man får stå och trängas och det är folk överallt...

I morgon blir det vuxentid för mig och Jossan, vi ska gå och se Harry Potter på kvällen, alldeles barnfria - såååå skönt! Funderar även på att ta med Oliver på bio i helgen, men jag vet inte om vi ska välja Megamind eller Sammys äventyr. Megamind verkar mycket roligare för oss, men kanske att Oliver skulle gilla den andra bättre...? Vi får nog låta Oliver välja bio själv tror jag.

Eventuellt tar gubben ledigt på fredag så vi har 4 dagar tillsammans, och eftersom jag nu sålde min crosstrainer (garva inte, den tittade så anklagande på mig när jag satt i soffan!) för en tusenlapp så tänkte vi att vi kunde hitta på nåt trevligt hela familjen, problemet är bara att komma på vad??? Bada ska vi göra en helg längre fram, när mamma kan passa Lukas, så det blir det inte denna helgen. Är det någon som har nåt bra tips till oss???

3 kommentarer :

  1. Anna i Mossahus =)4 januari 2011 kl. 21:25

    Busfabriken?

    SvaraRadera
  2. Anna i Mossahus =)5 januari 2011 kl. 23:59

    googla=)
    det är ett stort ställe där barn leker (bollhav, linor, klätterställningar och en massa kul).. gratis inträde för vuxna.. Jag har aldrig varit där sj, men många jag känner är där ofta med sina barn och "rastar" av dem=) Ska själv dit med Brian när han är stor nog..

    SvaraRadera