onsdag 2 februari 2011

En utmaning

Jag har blivit utmanad av Jossan att svara på några frågor:
-Hur länge har du bloggat?
Inte så länge, började hösten 2010 strax efter att yngsta sonen Lukas fötts.

-Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Det är inte så många faktiskt, ungefär 5 stycken skulle jag tro.

-Av de bloggar du läser. Hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
De flesta är dagboksbloggar från folk jag känner, sedan är det Ketchupmamman jag följer med, den är väl också ett slags dagboksblogg även om den är lite annorlunda.

-Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja, fast det verkar ändå vara många som blivit lite överraskade eller förvånade av det jag skrivit.

-Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg eller tänjs den gränsen hela tiden?
På ett sätt är jag MER privat i min blogg - när det gäller vad jag själv tycker eller tänker om saker. Däremot är det få saker i mitt privatliv eller som rör folk i min omgivning som hamnar här, om det inte är triviala vardagshändelser.

-I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Delvis bekräftar jag ju mig själv genom att sätta ord på tankar som flyger runt, sedan har det väl kommit lite som en överraskning hur roligt det är när det faktiskt är några som läser bloggen.

-Har du träffat människor irl, efter att ha träffat dem via bloggen?
Nej, bara åt andra hållet.

-Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
Den största faran är nog för personer som är alltför ingående i sina privatliv i bloggarna, eller om man hänger ut någon annan.

-Hur ser bloggandets nackdel ut för dig?
Hmmm, det är sjukt beroendeframkallande...

-Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Jag TROR det, men det beror ju på hur livet ter sig när man börjar jobba. Men visst skulle det vara svårt att sluta!

Som alltid med en utmaning så ska den skickas vidare:
Oj, vad svårt, de bloggar jag läser har redan haft utmaningen. Men jag får väl bolla vidare den till Anna i Mossahus som tyvärr har en låst blogg, om hon inte haft den tidigare.

1 kommentar :

  1. Anna i Mossahus =)2 februari 2011 kl. 18:32

    Oj, tack så mkt hehe=) Jag ska ta hand om den - när den andra är klar! Och vill du kan jag skriva in den jag håller på med= =)

    SvaraRadera