söndag 6 februari 2011

Färg åt folket!

Vilken dag det har varit!

I morse åkte maken till Stockholm på konferens, och strax därefter kom mormor och hämtade båda barnen. Jag hade nämligen bestämt mig för att ta och måla om i sovrummet när gubben min var ur huset, som en liten överraskning kan man väl säga. Eller överraskning och överraskning, han vet ju att jag velat göra om sovrummet ett tag (vi har ju haft tapeten i nästan ett och ett halvt år där... ;-) så HELT förvånad lär han väl inte bli.

Så - fort bort med lister och möbler, sen på med spackel. Kan berätta att om man inte hittar spackelspaden så funkar degskrapan kanon! Sedan blev det vitt på två väggar - första gången jag målar vitt hemma! De som varit här vet att det är mycket färg och få vita väggar, det enda vita är uterummet. Väggen bakom sängen är svart och fick förbli svart, medan den motsatta väggen ska få en fin tapet, nämligen den här:

Den är ur kollektionen Urban Nature och är helt underbar!

Om nån känner igen den är det för att jag hjälpte min bror att välja just den tapeten till sitt vardagsrum och den blev så j-a snygg så jag måste ha den med! Dessutom bor han ju i Göteborg, och är det med än 2 mil i från så får man ha samma tapet ;-)


Så här snygg blev den hemma hos honom!

Nu i veckan ska jag ta tag i att beställa tapeten med, så får vi väl se om vi inte kan hinna slänga upp den nästa helg eller så.

Men alltså jag har haft så otroligt roligt idag. Det var skönt att vara själv, jag spelade musik på "blåsa-ut-fönstren" volym och dansade runt med rollern i högsta hugg! Hade tom energi kvar till att laga lite gourmetmiddag till mina föräldrar när de kom tillbaka med barnen - det blev parmalindad torskrygg med jordärtskockspuré och rostade grönsaker. Shit vad gott det blev! Vad härligt det var att få göra något nytt och att få arbeta utan att bli "störd" av barnen hela tiden.

Nu är jag däremot helt slut, barnen ligger i sina sängar, maken är fortfarande i stockholm och jag tittar på Masterchef Professionals - vad annars =)

Så mitt råd till den som känner sig nere - måla om eller tapetsera ett rum, vad glad man blir!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar