fredag 25 februari 2011

Fast Oliver fick ju inget vin förstås

Stackars liten Lukas, han har verkligen inte en av sina bästa perioder just nu. Allt dreggel tyder på nya tänder i överkäken, och jag tycker det ser ut som det börjar komma fram små vita risgryn men det är svårt att se ordentligt. Tror dessutom han har lite feber, för idag har han varit riktigt hängig, men nu sover han i alla fall i vagnen i uterummet.

Nu börjar jag på allvar (som alla andra) bli riktigt, riktigt trött på vintern. Jag vill att den här jäkla snön och isen ska försvinna nu, så man kan ta en promenad utan att halka varje steg, eller köra fast i en grushög. Till och med Oliver har börjat tjata om sommaren, han längtar efter att få cykla, och igår satt han en halvtimme ute och försökte gräva fram gräset ur snön "för då kommer snart sommaren, mamma". Jag vill se små tussilagos titta fram, och känna att vårsolen värmer ett totalt likblekt ansikte...


Alltså jag längtar så jag nästan blir galen nu. Märks det? Att jag är gaaaaaaaaaalen menar jag?

Från det ena till det andra så hade jag en riktig spa-kväll här hemma igår. Jag tog ett bad med lavendel-jox i, hade på ansiktsmask, åt lite ost och drack ett gott vin. Det kändes verkligen totallyxigt, och blev väl bara liiiiite mindre avslappnat av att Oliver envisades med att bada med, så den sista stunden blev det lite mer plask än jag hade tänkt mig ursprungligen... Men han var väldigt söt när han stolt klev upp sedan och minsann tyckte att han luktade jättegott, fast det låg lite äckliga blad i badet =)

Efter simskolan idag fick jag totalt spatt-ryck på Lukas dumma bilbarnstol som han aldrig sitter riktigt bra i, så jag har just spenderat 40 minuter krypandes runt i bilen och monterat hans nästa stol istället. Det är en BeSafe Izi Kids som vi hade till Oliver, och den är verkligen kanonbra! Hoppas att Lukas, precis om Oliver, tycker bättre om att åka bil när han sitter i den.


En sån här, fast i en annan färg, är det. Kan verkligen rekommendera den!

Vi får väl ta en provtur i den sen, för jag känner verkligen inte för att laga mat idag heller... Vet inte riktigt vad vi ska käka, någon som har förslag?

1 kommentar :

  1. Anna i Mossahus =)25 februari 2011 kl. 12:41

    Utemat, eller hemmamat?
    Simpel hemmamat: Fläsk/ugnspannkaka med gräslök i =) Yoykshire pudding fast med ugnsstekt bog *mumma* (http://www.recept.nu/1.7655/nigella_lawson/huvudratter/agg_mejeri/yorkshire_pudding) ..

    SvaraRadera