måndag 28 februari 2011

Grattis på Maria-dagen!

Jag vet egentligen inte varför, men i vår släkt heter alla tjejer Maria i mellannamn. Det innebär att vi firar Maria med lite småpresenter och oftast något gott fika, i alla fall mamma och jag, istället för att fira övriga namnsdagar. Det är vår dag helt enkelt. Idag jobbar dessvärre mamma hela dagen så jag tänkte jag skulle köpa lite fina blommor och åka hem med dem till henne i kväll. Hon var däremot lite mer förutseende och hade tydligen gömt ett paket här i lördags som jag hittade i dag =) Har jag sagt att jag älskar paket?!?! Fick i alla fall ett par jättefina replay-stövlar som jag har tittat på jättelänge, varma och goa, lite ugs-liknande, eftersom jag inte har några varma stövlar utan bara tunna stövlar och så grova kängor (inte alltid så snyggt helt enkelt).

Hur som helst, jag har dessvärre inte lyckats övertyga maken på de här 11 åren att det är Maria-dagen som ska firas... Han har alltid som motargument att man firar väl inte mellannamn heller, det är ju tilltalsnamnet som räknas, MEN sen glömmer han ändå oftast bort att fira Linda. Jag bryr mig inte så mycket om huruvuda jag firas när det är Linda eller inte, men av ren princip försöker jag varje år övertyga honom om att det är idag det ska firas... Vi får väl se om jag lyckas någon gång, dagen är ju inte slut än! ;-)

Nu ska jag iväg till Bankeryd så fort plutten vaknar (sovit i 2 timmar nu!!!!), vi ska gå på någon liten mini-teater och det ska bli jättetrevligt =)

2 kommentarer :

  1. Anna i Mossahus =)28 februari 2011 kl. 11:18

    Grattis på Maria-dagen;)

    Ja, vem älskar inte presenter!! Man får för sällan presenter tycker jag.... Särskilt spontana presenter - sådana jag sj. älskar att ge till dem jag tycker om =)

    SvaraRadera
  2. Jag är lika presenttokig som du! Det spelar egentligen ingen roll vad det är för nåt, bara någon har tänkt på mig!!

    SvaraRadera