måndag 7 februari 2011

I de djupaste vatten...

Det blev lite tilläggsmålning idag, för när jag hade fixat med fondtapeten så den blir som jag vill ha den så skulle det glipat en halvmeter med den gamla tapeten - inte så snyggt ;-) Kan ju däremot säga att det tog mig ungefär lika lång tid att måla en halvmeter vägg MED barn som det gjorde att måla hela rummet UTAN barn...

För övrigt känner jag mig nästan lite bakis idag, dvs jag är astrött efter gårdagen, men utan besvärande huvudvärk eller illamående som tur är.

Just nu sitter båda barnen och badar här bredvid mig (Lukas sitter ordentligt fast i sin badpotta, ifall någon blev orolig, och jag är 30 cm bort) så det här är första lugna stunden på dagen. Sent i kväll kommer gubben hem, eller sent och sent, men för en småbarnsförälder räknas väl 20.00 som sent. Åtminstone när ens morgonpigga barn tycker att 06.00 är en lämplig tid att stiga upp...

Imorgon ska jag nog försöka baka lite, för på torsdag kommer Jossan hit och visar Me&I kläder. För en gångs skull verkar jag få ihop ganska många gäster, vi blir nog 12 pers till fikat, men då är ju iofs jag och Tobbe medräknade.

Nu är det dags för intvålning!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar