onsdag 16 februari 2011

Jag lagar maten om du städar?

Hej kom o hjälp vilken dag... Den fick väl inte den bästa av starter eftersom Lukas vaknade typ var 10:e minut HELA natten - vet inte vad det var med honom, nu är han hur trevlig som helst... Sen skulle vi och Jossan med barnen till biblioteket för pysselstund och sedan bio där. Inte helt enkelt när man har de små pluttarna med sig visade det sig... Men de stora barnen hade det väldigt bra och tyckte filmen (prinsessan och grodan) var väldigt spännande. Därpå fick blev det tyvärr lite barn-relaterade psykbryt, känner inte riktigt igen min stora pojk sedan ungefär en vecka tillbaka - han bryter ihop totalt för minsta lilla. När han håller på att bli sjuk kan han vara sådan, men förutom lite snuva verkar han frisk, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Dessvärre var väl inte mitt tålamod det bästa heller, trött som jag var/är... Jaja, det är spännande nästan jämt.


Det blev i alla fall en fin krona på pysslet, så nu hoppas jag bara att nöjet att leka prins håller i sig en sisådär 3-4 veckor... ;-)

Jag tror i alla fall jag ska köra film-maraton fram till på lördag nu eller nåt, för nu orkar jag verkligen inte hitta på nånting...

Håller i alla fall på och förhandlar lite fram och tillbaka om ett jobb - på arbetsplatsen där jag varit konsult i ett och ett halvt år, fast nu är det en projektanställning det gäller. Förmodligen blir det så att jag kommer jobba halvtid mars till och med maj, och sedan blir det heltid fram till sista december. Det känns fantastiskt skönt att ha säkrat (snart) en inkomst framöver, men det känns samtidigt sorgligt att inte få vara hemma med barnen samtidigt - aldrig är man nöjd... ;-)

Jag är i alla fall väldigt glad att jag har en man som både vill och kan vara hemma med barnen, det kommer bli nästan lika mycket vi varit hemma.


Bästa polarna trivs lika bra ihop som vi mammor som tur är =) Fast de är lite mer hårdhänta mot varandra än vad vi är. Och så brukar jag inte ta Jossans telefon när hon leker med den, eller välta hennes kaffekopp. Oftast.

Men det kommer kännas konstigt att inte kunna träffa kompisen varje dag man känner för det, det har ju varit så himlans bra att vi har tajmat in båda barnen med en veckas mellanrum. Vi får väl bilda kollektiv eller nåt ;-)

Nä, nu ska jag sätta mig och bara dö i soffan en stund tror jag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar