tisdag 8 februari 2011

Och tårta till frukost!

Jag tror att Oliver eventuellt kan bli besviken när han börjar i skolan. Idag har han lekt skola hela eftermiddagen, med följande små kommentarer:

-"Mamma, man måste ha en pizzahatt på sig i skolan!"

-"Nu ska vi sova i skolan. Men titta - det är bajs på min kudde! (varpå jag undrade vad det var för konstiga kompisar han har som bajsar på hans kudde, svaret kom) - Det är ju de små, små katterna som har bajsat på min kudde, nu får de ingen tårta!"


Tårtan skulle dessutom balanseras på huvudet på äkta skolmanér. Önskar min skola hade varit så kreativ! =)

Annars har dagen förflutit lugnt, har mest försökt börja städa lite inför torsdagen, men det var trögt idag... Lukas har varit ovanligt gnällig och verkat obekväm idag, tror att det ev. är nya tänder på väg fram, gissningsvis där uppe nu då. När det kliar i munnen är det extra svårt att äta gröt, och helst ska det gnuggas i hela ansiktet samtidigt...


Såhär söt blir man när man gnuggar runt gröten i ansiktet. Det syns inte så väl, men det är ända uppe i ögonbrynen på honom...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar