torsdag 3 mars 2011

Helt tomt var det visst inte

Jag vet faktiskt inte alls vad jag ska skriva om idag. Jag vet inte om det är oroväckande med tanke på att det normalt sätt poppar upp 10 olika saker (vilket brukar resultera i ganska hattiga inlägg) så fort man sätter sig. Innebär det att jag har slut på åsikter, eller är det bara ett trötthets-symptom...? Får väl hoppas på det senare, det vore ju fruktansvärt surt om jag inte hade nåt mer att skriva, med tanke på hur roligt det faktiskt är att blogga.

Nu när jag tänker på det så har jag faktiskt förvånad mig själv storligen två gånger den här vintern, varav bloggandet är den ena. Jag, som alltid har gett upp dagböcker efter 3 sidor och som har påbörjat åtminstone 20 olika dagböcker, har faktiskt bloggat (nästan) dagligen i över ett halvår. Vet faktiskt inte vad det är som gör att jag inte tröttnar egentligen, men det är verkligen jättekul!

Den andra saken som förvånat mig är att jag faktiskt lyckats lägga om hela min kost. Alla som känner mig vet att ordet karaktär inte är något jag har överhuvud taget, åtminstone inte när det gäller mat och fikabröd. Men LCHF dieten har gjort att jag blivit av med sockerberoendet helt, och nu när jag kör lite "snällare" och mer åt GI hållet så känner jag att jag inte har några problem med att leva så här. För min del funkar det till och med med ett och annat avsteg (åt tex en halv semla i helgen, men förr i tiden skulle jag ha ätit minst 40 så här dags på säsongen så det är lite skillnad) utan att jag trillar dit igen. GI tillåter ju även att man bakar lite, så då försvinner inte det nöjet heller.


Innan LCHF hade jag lätt klämt ett helt sånt här fat på en vecka, nu känns det mest lite äckligt sött med så mycket! Bilden är från Arla.

Får fortfarande en hel del frågor om LCHF (kul att det togs upp i "halv åtta hos mig") och kan bara rekommendera alla som är nyfikna att läsa kostdoktorn, antingen på hans hemsida, eller hans bok "matrevolutionen". Även om man inte vill följa dieten så är det väldigt intressant läsning!! För min egen del har jag inte gått ner så jättemånga kilon, tror det är ca 4, men däremot mina mått nästan tillbaka där de var innan jag fick Lukas, så det känns jättebra även om det är lite kvar.

Det blev visst en del att skriva om ändå, när man väl kom igång! Nu ska jag sätta mig och titta på finalen i masterchef professionals och ta ett glas vin tror jag =)

1 kommentar :

  1. Anna i Mossahus =)4 mars 2011 kl. 09:20

    Jag aj. har alltid varit en galen skrivare, jag har skrivit många dagböcker sen jag gick i lågstadiet =D Men nu sen bloggandet började så har dagboken fått lida.. Vilket eg. är mkt tråkigt, dagböcker är mkt roligare att spara i en gammal låda ute i förrådet och sen kika lite i och skämmas över hur korkad man var på den tiden=P

    SvaraRadera