onsdag 16 mars 2011

Lukas är ju trots allt en liten man han med

Jag säger bara - WOW!

Efter jobbet idag var jag och Jossan på bio och såg Black Swan med Nathalie Portman i huvudrollen. Det var den rollen hon fick en Oskar för, och det var hon SÅÅÅÅ värd! Black Swan är (för den som missat det) en psykologisk, svart thriller/drama om en tjej som kämpar med att spela både ond och god i den klassiska baletten Svansjön. Och balett är verkligen inte min grej, men när filmen var slut insåg jag att jag suttit med andan i halsen nästan hela filmen, för den var riktigt, riktigt spännande och framförallt oväntad. Kan varmt rekommendera den!


Hade aldrig trott att jag skulle gå och se en film om balett, men jag är glad att jag ändrade mig!

För övrigt är det lite extra trött här hemma, Lukas är sjuk sen i måndags med riktigt ont i halsen, snuva och hosta. Det är så synd om honom, och när han är ledsen hör man verkligen hur hes han är. Sjuka barn innebär ju även vakna nätter, så även om det har varit mina "sovnätter" eftersom jag jobbat så har det blivit mycket vaket - är man sjuk duger tydligen bara mamma på nätterna, vilket får en att känna sig både hedrad och trött... Själv känner jag att jag har nåt skit på G, men det verkar aldrig bryta ut för jag känner mig bara halvdan sedan nästan 2 veckor tillbaka. Bara inte maken får ont i halsen - hade tänkt dra nåt klyschigt om män och sjukdom här, men jag känner att ord är överflödiga ;-)

Nu tänker jag gå och lägga mig, natten lär nog bli lång och jag har inga reserver att ta av, men jag är fortfarande uppe i varv efter filmen =)

1 kommentar :

  1. Anna i Mossahus =)16 mars 2011 kl. 22:02

    När män är sjuka är de nästan döda! Och då bara av en liten förkylning som inte ens har brutit ut...

    SvaraRadera