torsdag 10 mars 2011

Säkerhetsavstånd - 10 meter!

Blöh vilken skitdag... Inte nog med det förskräckliga vädret med snö/regn/blåst, vi hade dessutom en närmast fars-artad morgon.

Det började med att Olivers overall hade gått sönder i dragkedjan efter tvätten i går, vilket jag inte märkte förrän jag fått på honom allt och dessutom de nya galonbrallorna över... Så, av med allt och på med ett par ytterbrallor och jacka istället. Lagom till mössan och vantarna var på så kom han på att han skulle gå på toa, så av med allt IGEN (det var ju såklart hängslen på byxorna så hela härligheten fick åka av). Någonstans här kom Lukas på att det nog vore smidigt att passa på att bajsa lite han med, så det blev en tredje blöja på honom den här morgonen. Till slut lyckades vi komma till dagis i alla fall, nästan en hel timme sena...

Visst ja, BÅDA barnen var ju uppe i natt med, varför Lukas var vaken en lång stund vet jag inte, men Oliver behövde i alla fall en ny uppsättning lakan.

Så, kontentan av det hela är att jag känner mig lagom tjurig just nu.

Bara så ni vet.

Dessutom har jag inte lyckats bestämma mig för klänningen än, och inte vann jag på Lotto i går kväll heller!

3 kommentarer :

  1. Jag tycker nog att du faktiskt ska välja den rosa. Höstklänningar kan vi unna oss i höst.
    Jag hoppas att dina barn sover gott hela natten! Kram i

    SvaraRadera
  2. Det var ju just för klänningen som jag tänkte att vi kunde åka till Borås för Christel är ju med på mässan. Vi kan ju inte vänta till april och gbg för då är den kanske slut... Fast jag vill ju åka dit också naturligtvis men denna lilla mässan hade en massa fint till oss. I gbg finns det ju mest till barnen vilket iofs också är väldigt roligt!

    Vilken skitmorgon... Du skulle ha passat på att ösa ur dig lite när vi pratdes vid på telefon...

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Jahaaa, är hon med där??? Då blev det ju mer intressant... Ska suga på det lite =)

    Men eller hur Ida, men jag står ändå o velar vilken jag skulle använda mest... GAAAHHHRRGGHHH!

    SvaraRadera