onsdag 23 mars 2011

Tack till skatteverket?

Hmmm...

Nu har jag deklarerat på skatteverkets hemsida. Eftersom jag har enskilt företag så är det lite krångligare än för privatpersoner, men eftersom jag inte har något lager eller varor så är det ändå så pass enkelt att jag kände att jag kunde fixa det själv. Dessutom hade jag hjälp av en revisor förra året, så jag kunde kika på den för att se vad jag skulle fylla i.

Så, sagt och gjort, jag fyllde i alla siffror jag skulle fylla i, och alla bilagor den frågade efter med. När jag var klar så klickade jag för att skicka in deklarationen - och det är här jag eventuellt (om jag inte missuppfattat, vilket iofs är en klar risk) vill skicka ett stort tack till skatteverket! Jag fick nämligen meddelandet att jag borde kryssa i ett automatiskt avdrag för egenavgifter (eller nåt liknande), så det gick jag tillbaka och gjorde, vilket gjorde en väsentlig skillnad i slutresultatet! Så (om jag då inte gjort fel) därför vill jag tacka skatteverket, inte bara för att det är otroligt smidigt att deklarera med både nätet, sms och appar, utan för att de faktiskt hjälpte till att på ett automatiskt sätt göra avdrag!

Jag tror faktiskt att jag - om jag får besked att det stämmer - i så fall ska fira med att köpa väskan i föregående inlägg =)


Skatteverket - en småföretagares bäste vän?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar