tisdag 15 mars 2011

Wieee, nu är jag ju nästan kändis!

Håll i er nu, men självaste Ketchupmamman har varit och besökt min blogg! Hon tyckte att jag hade en fin bakgrund och att jag skrev bra, vilket borde motsvara ungefär att få en Oskars eller? Det var i vilket fall väldigt kul! =)

Men nu ska jag inte bli odräglig och snobbig för det inte, utan jag tänkte prata om beroenden istället. Man kan ju vara beroende av en mängd saker, jag är tex beroende av morgonkaffe (åtminstone om jag ska vara någorlunda trevlig), choklad (ni vet när) och att blogga (uppenbarligen), men jag har även ett mer annorlunda beroende som nästan bara min man vet om... Min vetekudde! Eller, som jag kallar den, min hösäck (kärt barn har många namn och allt).


Det är med sorg i hjärtat jag inser att jag måste åka och köpa en ny (igen) eftersom den gamla trotjänaren inte håller ihop längre. Det är så jobbigt att behöva byta sängpartner!

Min hösäck och jag har ett intimt förhållande - det är den enda som VARJE natt får följa mig till sängs och den enda som kan göra mig riktigt, riktigt varm, möjligen med undantag av ett varmt bad då. Min kropp är nämligen lite felinställd när det gäller värmeregleringen - på kvällar har jag inte en chans i världen att få upp värmen, oavsett hur många filtar och tofflor jag än byltar på mig. Vid 4-5 tiden på morgonen däremot kan jag få värsta värmeslagen (hade jag varit äldre hade jag nog sagt vallningar, tur att jag är så ung...) och måste slänga av mig täcket innan jag (nästan) bränner mig. Men nu har det hänt, det som inte får hända - min hösäck är sönder! Jag sliter ut ungefär en om året, men den här har inte riktigt räckt fram till sommaren (då behöver inte ens jag en vetekudde). Eftersom jag inte hunnit köpa en ny får jag nu alltså leva med det lilla störande momentet att jag varje morgon får skopa ut vetekorn ur sängen - inte så skönt att ligga på dem...

Vad har du för udda beroende?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar