måndag 25 april 2011

Beroenden

Jag är lite av en periodare, speciellt när det gäller mat. Bland de ätbara saker jag fastnat för de senaste månaderna finns:
Morotsjuice (alltså det är bara SÅÅÅ gott)
Ben&Jerry's HalfBaked (ja, alltså, det är inte bara nyttiga saker jag fastnar för)
Blodpudding (fasen det är riktigt gott, och billigt dessutom)
och nu det allra senaste - Mango

Shit vad gott det är med mango. Jag har nog inte fattat det innan, eller rättare sagt har jag nog aldrig fått tag i någon så där riktigt, riktigt mogen, utan de jag har ätit har varit lite träiga och ganska intetsägande. MEN nu har COOP ett tvåpack ätklara mangos (typ som man kan köpa mogna avokado) för 20:-, och det har hunnit slinka ner både en och två (läs: fem, sex) stycken av denna underbara frukt!

Se på den bara, som den ligger där. Alldeles mjuk, saftig och söt - vem vill inte sätta tänderna i en sån???

Mina beroenden har alltid samma gång - jag äter objektet i fråga i mängder en ganska kort tid, innan jag till slut tröttnar och inte vill se sagda objekt igen. Åtminstone inte på ett bra tag. Undrar vad nästa grej kommer bli? Förhoppningsvis är det något nyttigt, billigt och enkelt att få tag i, fast mest troligt är väl att det är raka motsatsen!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar