tisdag 5 april 2011

När ska jag lära mig att vara tyst....

Men det är väl typiskt, i kväll nu så lyckades jag bara få Lukas att säga bampa (lampa) en enda gång, och något "mamma" eller "pappa" blev det inte heller. Likadant borde jag lära mig att inte skriva att Lukas har haft en jobbig natt, för varje gång jag skriver det så blir det värre natten därpå! Däremot så HAR han sovit lite, lite bättre några nätter, i vilket fall har det gett ett skönt andrum för mig och maken.

Och nu över till allvarliga saker - House är inställt ikväll pga hockey (tror jag det var i alla fall, kollade inte så noga). Så nu är min tisdagskväll helt upp och ner, vet inte hur jag ska lyckas reda ut resten av veckan?

I morgon blir det lite slappardag (hahaha, jag vet, visst var det ett bra skämt!?!?) med barnen och Jossan. Tyvärr verkar det ju bli regn mest hela veckan, så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på de här dagarna. Till helgen blir det i alla fall lite mässbesök, både Syfestivalen, Leva & Bo och så frisörmässan Inspiration (en av fördelarna att jobba med mässor är att man får titta även på de som är stängda för allmänheten - som frisörmässan tex). Och fredag kväll blir med skoj, med "gamla" mammagänget =) När jag tänker efter så känns det ju helt plötsligt som det är en ganska bra vecka det här =)


Om nu bara den här älskade lille gnällfisen kunde komma ur sitt 9-månaders utvecklingssprång så han (och då även jag) blir lite gladare och nöjdare.

Vi gjorde ett litet misstag häromdagen (eller ok ok, det var jag som gjorde det) när jag smorde Lukas gåstol. Numer går han inte fram, utan han SPRINGER och sladdar runt hörnen... De sadistiska skitarna som tillverkade gåstolen har dessutom utrustat den med två vassa hörn framtill och en vass kant nertill, lagom i ankelhöjd. Spöstraff på det!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar