torsdag 14 april 2011

Ursäkta, vad sa du?

Jag måste säga att jag är förvånad över att det inte hänt tidigare, men igår var det tydligen dags - Oliver uttryckte sitt första "mindre vackra" ord... Tyvärr är jag inte alltid sådär ren i munnen som man borde vara omkring barn, så det har väl bara varit en tidsfråga. I alla fall, konversationen mellan maken och Oliver var ungefär följande:

Oliver - "Jag vill måla"
Tobbe - "Nä, men inte nu, du ska ju till dagis nu så då kan du ju måla där?"
Oliver - "Men det är ju så jävla skitigt där, det går inte måla då"

Maken hade därpå väldiga svårigheter att inte börja asgarva, helt förståeligt, för när han berättade för mig så skrattade jag en lång stund... Missförstå mig rätt nu, jag är helt emot att barn svär, men det låter ju bara för roligt när det kommer ur en söt liten barnmun ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar