fredag 29 april 2011

Varning för ett gnälligt inlägg

Insåg just att jag inte bloggat på flera dagar, men det har heller inte hänt så jättemycket eller så har jag varit dötrött. Kan ju varna redan nu för att det finns risk för att detta blir ett gnälligt inlägg...

Jag vet inte riktigt hur mycket bloggande det kommer bli när jag börjar jobba heltid, för det hinner ju liksom inte hända så mycket. Typ, "ja idag tog jag minsann 4 koppar kaffe istället för 5, det var ju vågat", känns inte som det är så intressant att läsa helt enkel. Men men, igår och idag har jag ju varit ledig i alla fall, skönt det! Igår hände det typ ingenting på dagen förutom att jag sprang ner på stan en sväng och till slut lyckades hitta en "Jackie Kennedy-klänning" i gråmelerat som jag ska ha till en stor jobbfest framöver. På kvällen var det däremot väldigt trevligt, först var jag på House of Lola party (tyvärr inget shoppat igår, hade hoppats lite på nyheterna, men det var inget som var sådär kanon och med tanke på pengakontot för tillfället kan jag inte motivera ett köp av "bara" bra kläder) och sedan var jag på lite afterwork med jobbet - händer ju absolut inte varje dag, men det var väldigt trevligt!

Idag har det på ett sätt varit lugnt, det enda som hänt är att det var avslutning på simskolan, men å andra sidan har det inte alls varit lugnt för Lukas hamnade totalt i ofas med sömnen på dagen idag så han har bara sovit 40 minuter på hela dagen. Det resulterade såklart i att han har varit HEJDLÖST gnällig hela dagen, vilket inte blir bättre av att han fortfarande är förkyld och dessutom håller på att få ut de första två tänderna i överkäken... Så när maken kom hem var jag ungefär ett psykiskt vrak efter att ha försöka få Lukas nöjd hela dagen... Tur att jag hade lite trevligt sällskap av Jossan och barnen på förmiddagen, annars hade jag nog blivit helt knäpp!


Galet att man i ena sekunden kan vara sååå söt när man äter på sin tå, för att i nästa stund driva mamma från vettet med allt gnällande!

Däremot finns det en MYCKET positiv sak som jag knappt vågar skriva om bara för att då går det väl åt skogen, men skit samma, och det är att Lukas faktiskt har sovit jättebra på nätterna i 3-4 nätter! Imorse fick jag kliva upp 05,30 och ge frukostersättning, men han somnade faktiskt om och jag kunde lägga mig och sova till tio i åtta! Och då hade jag inte ens varit uppe på natten - det går knappt att beskriva hur skönt det är! -Men som sagt, nu har jag skrivit om det, så vi får väl se hur det går.

Nu tänker jag stänga ner för kvällen och gå och lägga mig, för jag känner mig helt slut!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar