fredag 6 maj 2011

TGIF

Aaaah, shit vad trött jag är nu. Lukas vaknade kl 05.20 (ja, ni läste rätt) och ville ha välling, sen var han pigg och glad och ville gå upp... Har kommit på att det är en nackdel med att han ligger i sitt eget rum, för man kan inte låta honom ligga och böka runt så mycket på egen hand på morgnarna, för då väcker han Oliver.

På förmiddagen (eller mellan 10.30 och 14.00!) var vi i stadsparken med Jossan och alla barnen. Väldigt trevligt, även om det nu inte blir mycket avslappnat stillasittande med Lukas, han vill ju självklart gå runt med (dvs man ska hålla honom i båda händerna och gå runt), äta sand, gunga och åka rutschkana. Rutschkanan var nog favoriten, han guppade sig fram till den själv och åkte ner! (bebisrutschkanan då, ni behöver inte ringa socialen ;-) )


De stora barnen är riktigt duktiga på att klättra runt, skönt att man inte behöver hjälpa till och hålla hela tiden.


Isac var inte alls sugen på att sova, även om han ser grymt trött ut här.


Den här lilla herrn fick man verkligen passa på, tre gånger släppte jag blicken på honom i max 3 sekunder, och varje gång fick jag fiska ut sand/stenar/pinnar ur munnen på honom.


Men gunga i den stora gungan är ju grymt skönt!


Vi hann till och med mata djuren lite, gick ganska bra efter några mindre lyckade försök att plocka brännässlor...

Sen blev det städning hemma, det ska ju bli fint väder i helgen så det kändes rätt skönt att få det gjort. Men nu känner jag mig lite lätt däckad, men det enda jag tänker göra mer i kväll är att sitta och skala och äta räkor, så det ska jag nog orka med =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar