måndag 9 maj 2011

Tur att jag inte hade en vit klänning

Det är ju helt otroligt vilket gött väder det har varit i helgen! I lördags tog vi det ganska lugnt och slappade mest i solen, och på söndagen bestämde vi oss för att åka till Liseberg. Mina föräldrar följde med, och så plockade vi upp min bror med (han bor ju i Göteborg) och begav oss mot vad vi hoppades var ett ganska öde Liseberg. Vi blev inte helt lyckliga när vi fick stå i en låååång kö bara för att komma in i parken, men som tur var så var det Trädgårdsdagarna som lockade mest folk (medelålder: 60+), så det var det som gjorde att det var knökafullt i huvudgången längs med nästan hela nöjesparken.

Därför var det väldigt lyckat att åka dit just igår, speciellt om man som vi tycker om att åka mycket attraktioner! Vädret var helt underbart, MINST 24 grader i skuggan, kö-tiden var i snitt 10 minuter till alla attraktioner och vi hade såååååå roligt! Eftersom vi hade med både mormor och morfar så hade jag, maken och brorsan möjlighet att springa iväg och åka lite själva med, så det blev både Balder, Kållerado och Flumeride 2 ggr vardera, och så lite annat smått och gott. ÄLSKAR berg-och-dalbanor! Däremot åker jag inget som snurrar, då blir jag bara åksjuk...


Som ni ser så var det inte ens fullsatt många av åken som gick! Oliver hade jätteroligt, och kunde åka allt han ville flera gånger om!

Vi försökte få maken att sluta åka den här, men han ville bara åka gång, på gång, på gång...


Som alltid väldigt kul att träffa brorsan med! Och i blå skjorta i bakgrunden har ni min far, han gillar med att åka så vi åkte Balder tillsammans. =)

Slutsatsen får bli att det var nog den bästa resan till Liseberg jag gjort, och då har jag ändå åkt dit mååååånga gånger! Roligast var nog ändå alla vatten-attraktioner, jag skrattade så jag höll på att kissa ner mig när brorsan lyckades bli helt sjöblöt gång på gång (och av någon anledning skrattade han väldigt mycket när JAG fick en vattenstråle rakt i örat), det gjorde ju liksom inget eftersom det torkade på en kvart.


Till och med Lukas fick åka lite, både karusellen och farfars bilar, något han tyckte var makalöst spännande!

Enda tråkiga på hela dagen var hemresan, Oliver somnade nästan direkt, men Lukas var nog lite övertrött och var ledsen och gnällig nästan hela vägen hem (var inte hemma förrän halv elva på kvällen!). Idag har jag varit lite "bakis" och trött, men känner mig väldigt glad och kan nog leva länge på den dagen!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar