fredag 10 juni 2011

Jag tror, jag tror, på sommaren...

Åh vad jag tycker synd om alla studenter idag! Ja, inte att de tar studenten då, utan för att det regnar, blåser och är kallt... Tycker att det är så synd att jag inte får gå på några studentskivor på många, många år, stämningen brukar alltid vara superglad och sådär lite pirrig av förväntan, det finns nog inte många andra tillfällen som är just sådana.

Själv har jag nu jobbat min första tid som heltidsanställd, även om det nu har varit 2 helgdagar och en klämdag på den tiden =D Tycker det kunde räcka med 4 dagars arbetsvecka jämt, fast helst med 7 dagars betalt?!?

Annars tycker jag att det har varit förhållandevis händelserikt den senaste tiden, det har varit bio, mammaträffar, fika och afterwork. Och ikväll blir det årets poolfest på jobbet, en kille som bor relativt nära Elmia har en egen (uppvärmd) pool och har som tradition sedan några år tillbaka att ha en poolfest inför varje sommar. Fast jag känner mig tveksam till om det blir något faktiskt badande i poolen, med tanke på att det ska vara 12 grader och regn hela dagen... Men man ska aldrig säga aldrig, speciellt inte som jag hade tänkt dricka mojitos ikväll.

Oliver har nu gått på sommarlov och firar med att vara hos mormor hela dagen - det absolut bästa han vet. Lukas är ungefär lika frustrerad som jag ett par dagar innan ni-vet-vad om jag inte får choklad, så maken har fullt upp där hemma.

Trevlig helg! Och ett gott sommarlov till alla det drabbar! ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar