måndag 15 augusti 2011

Bättre tider

Idag ska jag försöka att inte svära så mycket i mitt inlägg, det borde ju inte vara så svårt eftersom helgen har varit riktigt bra, men man vet aldrig... ;-)

Det blev ju lite överraskande så otroligt fint väder i lördags, så vi var ute i trädgården hela dagen och grejade. Eller alltså, maken fick göra det tunga, typ gräva land och bygga en liten trappa till vår slänt (eftersom busshållplatsen är nedanför känns det nu skönt att man inte behöver ha oddsen emot sig när man genar rakt upp i slänten), medans jag plockade bär, rensade och åkte runt halva Jönköping i jakt på lite nya blåbärsbuskar som skulle ersätta våra uppätna (ja, bladen har larverna ätit upp, bären har barnen ätit upp) vinbärsbuskar. Det senare gick däremot inte så bra eftersom varenda handelsträdgård hade stängt redan vid 13.... Vet inte om kanske inte höstsäsongen riktigt startat än där?

Igår fick i alla fall maken sin belöning för allt slit - han fick åka till Ullared med svärföräldrarna. De som inte känner mig tror kanske att jag är ironisk, men icke - min man tycker att det är bland de bästa utflyktsmålen i Sverige och går gäääärna där hela dagen. Så, jag var hemma och tog hand om barnen medans han fyllde på med vinterkläder (herregud, redan?) och annat smått och gott.

Gott blev det i och för sig hemma med, jag gjorde en riktigt god köttgryta med en massa vin, lök och nötkött som fick koka ihop halva dagen - det blev RIKTIGT kanongott! Var så less på sallader och kall mat, så det var riktigt gott med en mustig gryta...

Vi får väl se om maken hunnit göra Aronia-marmelad på bären vi plockade i helgen när jag kommer hem, återkommer med smakrapport!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar