onsdag 17 augusti 2011

Nystart

Ok ok ok, det är inte riktigt höst än, jag vet. Men jag är inne på min 4:e jobbvecka, vädret är lagom schizofrent och alla butiker har fina höstkläder, så min höst-nerv har fått ryckningar.

Varje höst blir jag lite nervös/laddad, tror att det triggas av allt skolstartsmaterial i butikerna eller nåt, och varje höst blir jag sugen på att införa lite förändring i mitt liv. Det brukar innebära nya tapeter eller möbler, nya kläder (tyvärr enligt budget så det brukar inte bli så mycket), ny frisyr och så någon form av engagemang rent fysiskt. Jag är aldrig taggad att gå ner i vikt eller börja träna till sommaren, det är på hösten jag verkligen vill GÖRA någonting.

Längtar!

Nu har jag ju faktiskt börjat ta tag i den sista viktnedgången, sakta men säkert, och igår tog jag tag i den fysiska biten - jag anmälde mig till kickboxing. Det höll jag på med för en sisådär 8-9 år sedan och det har varit den ENDA träningen jag verkligen har tyckt varit så rolig att jag gärna går dit (och de som känner mig vet ju att jag annars lätt tappar motivationen, minst sagt) och dessutom gärna kör så hårt att man känner sig lätt spyfärdig när man går därifrån. Kort sagt känner jag mig faktiskt riktigt laddad inför starten - 29:e augusti drar det igång!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar