måndag 26 september 2011

Eftersnack

Wieeee, jag har visst hela 4 läsare... ;-P Men jag är tacksam för de jag har! =)

Om det är nån som är allergisk mot pretto så får ni blunda en stund nu, för nu sitter jag i sängen och skriver efter träningen. Det här är ju bara 4:e veckan på träningen, så jag har egentligen inte hållit på så länge, men eftersom jag började från absoluta noll vad det gäller både kondition och styrka så kan jag stolt meddela att jag åtminstone blir liiiite bättre =) Jag är inte längre helt död efter uppvärmningen, och jag klarar åtminstone några av alla armhävningar på fötterna. Dessutom har jag chockat min stackars mamma-mage med ett antal situps, så nu finns det i alla fall lite muskler, innanför det mjuka...

Så, pretto färdigt!

Men shit vad hungrig man blir efter träningen ändå, men i och med att jag är hemma strax innan 22.00 så känns det inte direkt som att man vill sätta sig och äta en lagad middag så sent - så det blir oftast nån macka (grovt fullkornsbröd, absolut inte lchf, men kroppen bara skriker efter kolhydrater vid det laget). Säkert inte det bästa att äta efter en träning, men det hänger ju lite på tillgång och ork med (och planering då, men det erkänner jag aldrig).

I morgon ska jag och en jobbarkompis åka ut till Jossan och kolla på den nya House of Lola kollektionen - är väääääldigt sugen på en av klänningarna! Men men, efter att räkningarna är betalda nu så ser det ekande tomt ut igen på kontot =( En klar nackdel med att vara föräldraledig....

På lördag har jag tänkt att åka själv till min bror i Göteborg, shoppa (ja, dvs nu är det ju mest fönstershopping då), fika lite och så har underbara föräldrarna gett ett litet bidrag till att vi ska ut och käka på kvällen (tur att man aldrig blir vuxen i deras ögon...). Ser jättemycket fram emot det, både att komma iväg själv och att få träffa brorsan utan att det är tusen andra saker (läs: barnen) som vill ha hans uppmärksamhet, och min med för den delen. Jaja, än är det ju inte för sent att vinna på lotto, så en storvinst på onsdag skulle ju vara välkommen!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar