onsdag 21 september 2011

En liten vuxen man

Jag har precis haft en otroligt mysig kväll ihop med Oliver! Lukas var jättetrött och lade sig tidigt, och maken är på afterwork (eller after föräldraledighet kanske man skulle kalla det), så vi fick kvällen för oss själva.

Vi satt mitt emot varandra vid bordet och drack te (han fick eget, rött te) och åt falukorvssmörgås och bara småpratade - han är ju så stor nu! Min lille pluttbebis är så stor att han och jag kan sitta och småprata över kvällsmaten, det känns rätt häftigt faktiskt!


Fast i de flesta sammanhäng är han än så länge en liten buspojk, som här, när han och Lukas kör bilar mellan sig... =)

Annars är det rätt konstigt hur olika man är i olika sammanhang, utan att för den skull göra sig till eller bete sig så väldigt annorlunda. Tex på träningen, där är jag bara jag - Linda - inte nån mamma eller fru. Det känns väldigt skönt, att ha ett ställe, och en tidpunkt, när jag får vara alldeles precis bara mig själv, utan att nån annan har krav eller förväntningar på mig.

Nu tänker jag sätta mig och "porrsurfa" semesterresor... suck...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar