lördag 10 september 2011

Superlördag

Hu, idag har jag faktiskt fått rätt mycket gjort, men nu är jag riktigt, riktigt trött. Envisas fortfarande med att jag INTE håller på att bli sjuk, men nu har hela kroppen börjat värka så jag får väl snart se mig besegrad. Jag är ju inte den enda i familjen heller, både Lukas och maken är sjuka med, bara Oliver som har kommit över det värsta i sin förkylning (gissa vem det är MEST synd om av oss tre som är kvar...)

Var i alla fall nere på torget i morse och inhandlade lite höstblommor till entrén, det är sjukt billigt där om man jämför med en blomsterhandel! Lite nybakade frallor, ett par goda ostar och så några hekto kantareller fick det bli med - en kantarellmacka till lunch blir ju liksom aldrig fel!


Ibland kan faktiskt till och med min superenkla automatkamera få till riktigt fina bilder!

Konstigt, varje höst tycker jag att ljungen är jättevacker, och varje vinter/vår är man så trött på den att man bara vill kräkas... (är det det som är vinterkräksjuka förresten?)

Självklart var jag inte själv ute, det är ju nån mer som helst står och bankar med skorna i handen på ytterdörren så fort han kan, för att visa att han vill ut. Lite som att ha en hund... ;-) (eller ja, fast utan skorna då. Och kopplet. Det hade ju sett lite konstigt ut.)

Inte riktigt sig själv idag, men när man får vara ute blir ju ändå livet lite roligare.

Självklart ska vi inte nöja oss med att gå, utan allt ska klättras på, murar, skateboardramper, bilar, hundar.... ja ni fattar.


Storebror befinner sig gärna ute med, även om det är sällan man ser honom utan sin cykel. Skönt att han gillar att vara ute! (mamma är lite mer bekväm av sig ibland, speciellt om det regnar...)

Så eftersom nu alla ändå var ute passade jag på att höstrensa trädgårdslanden (inte för att vi har så många), men nu hoppas jag verkligen att det var för sista gången i år... Skönt att ha det klart i alla fall! Sen fick jag lite panik när jag insåg att jag verkligen håller på att bli sjuk, och inte ville ligga inne i ett extremt skitigt och stökigt hus, så då gick jag in och städade. Och när jag nu ändå höll på att städa tyckte jag att det var ju synd att lägga tillbaka de rosa vår-dukarna jag har haft på hela sommaren, så då åkte jag upp till Åhlens och köpte nya gardiner och dukar... Uhm, vet inte riktigt vart jag fick all DEN energin ifrån, men nu är den i alla fall slut! Om jag orkar ska jag ta kort på mina fina gardiner i morrn, men jag lovar inget....

Nu tänker jag däcka i soffan och kolla på Spartacus tror jag! Håll tummarna för att jag vaknar upp feberfri i morgon - men OM jag inte gör det så får jag i alla fall ligga sjuk i ett nystädat och fint hus... ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar