måndag 17 oktober 2011

Jobb, jobb, jobb....

Känner mig ganska nervös faktiskt, det här är "min" första riktigt stora mässa där jag varit med hela tiden, och nu håller alla på att flyttar in i montrarna jag har ritat åt dem - pirrigt! Det är än så länge relativt lugnt *ta i trä* och det har än så länge inte dykt upp några misstag som inte går att rätta till *ta i trä ännu mer*, men i morgon är det sista inflyttning och då måste ju allt liksom stämma. Det är ju en hel del pengar det handlar om med, för varje enskild utställare, så man vill ju helst att allt ska flyta på felfritt!

Just nu pausar jag lite på lunchen här, laddar för att det kan bli sena kvällar både idag och imorgon om det skulle behövas... I alla fall räknar jag med att få gå och träna ikväll igen, ska bli riktigt skönt att släppa alla tankar på jobbet en stund.

Det känns för övrigt som den här hösten har gått SJUKT fort, det var nyss sommar och nu är det bara dryga två månader till jul?!? I november har jag en hel del roligt att se fram emot, det är fest hos en jobbarkompis, den traditionella glöggfesten hos en annan kompis och så firar vi ju Olivers 5-årsdag. December hinner man ju oftast inte ens reflektera över, där är det full rulle hela månaden, och dessutom Elmias Julfest. Ska bli väldigt kul, allt ihop!

Har inte fått svar på dagisplats för Lukas än, han ska ju börja i januari, så det börjar väl bli dags att ligga på lite för att få svar. Har dessutom seriös ångest över hur vi ska göra med Oliver när det gäller att "välja" skola, den skolan de flesta av hans kompisar på gatan ska gå på lär bli full ganska fort, ska jag då välja den andra skolan (som har jättebra rykte) eller ska jag kämpa för att få in honom på en överfull skola...??? Fruktansvärt jobbigt att inte veta vad som blir bäst för honom =(

Nä, lunchen är slut, och det är dags att fortsätta jobba...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar