söndag 2 oktober 2011

Men det drabbar ju ingen fattig...?

Igår vaknade jag med förkylning och ont i kroppen, naturligtvis, eftersom jag tänkt åka till brorsan i Göteborg... Nåväl, efter en långsam frukost, en dusch och ett par alvedon bestämde jag mig för att åka i alla fall, även om det så klart är roligare om man känner sig helt pigg.

Hämtade upp brodern på förmiddagen, och sen blev det en heldag på stan! Jättekul att träffa honom och prata i lugn och ro, utan att barnen vill ha uppmärksamhet från både mig och morbror, och att få gå titta i affärer utan nån som skriker, tjatar eller vill gå hem (eller åtminstone inte högt, vet inte hur roligt bror min tycker det är att gå på stan, men men ;-) ).

Mina kära föräldrar hade ju varit vänliga nog att sponsra en middag ute och även lite shopping, och jag hade bestämt mig för att jag fick handla EN sak till mig själv, men det var svåååårt att välja! Var inne i min nya favoritaffär - Desigual - och där hade det inte varit svårt att bränna både en och två tusen... Bestämde mig i alla fall till slut för en kjol för 500kr som var såååå fin! Inne på Åhlens lyckades jag sedan (alldeles utan ansträngning ;-) ) hitta ett par supercoola stövlar, naturligtvis... Råkade dessutom ha lite rabattcheckar där, så med shoppingbidrag och rabatter så blev jag 500 kr fattigare och ett par stövlar rikare....? INTE inräknat i budgeten, men jag var ju bara absolut tvungen... *rodnar*

Ska försöka komma ihåg att fota mina fina kläder!

Efter lite påfyllning av alvedon var det dags att ta sig till fiskekrogen för lite lyxig middag. Lyxig både för att det händer väl ungefär 1-2 ggr per år att jag går ut på restaurang och lyxig för att den var utan barn så man fick både äta och prata ifred. Dessutom var ju både restaurangen och själva maten lyxig (nu tror jag har slått rekord i att använda ordet lyx i ett inlägg) =)

HADE tänkte fota maten innan jag åt upp den för att göra ett sånt där inlevelsefullt matinlägg, men jag var vrålhungrig så ni kan ju räkna ut hur bra DET gick... I alla fall åt vi marulk, hummer och murkelrisotto till huvudrätt - SJUKT gott!!! - och till efterätt blev det ciderkokt äpple med kanelmascarpone, knäcksås och vaniljglass... *stön* Hade lätt kunnat äta där flera gånger i veckan om man säger så....

Sen blev det vin och eftersnack i brorsans kanonfina lägenhet, och efter en sen frukost idag bar det iväg hemåt igen! Gott att komma hem till den lille plutten (Oliver är fortfarande hos mormor), fast stackarn hade ramlat i morse och har en svullen och sårig läpp =(

Visst ja, fick ju ärva hans gamla androidtelefon oxå, så nu har jag äntligen anslutit mig till smartphonegänget! Iofs har jag inget vettigt abonnemang till just att surfa än, men men...

Nu ska jag fixa lite mat, kalops blir det idag =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar