onsdag 5 oktober 2011

Prickigt

Jaha ja, det blev en sjukdag idag. Halsen är tjock, huden gör ont och det känns rent allmänt som jag har bomull i huvudet (mer än vanligt, alltså). Men jag är inte den enda som är sjuk, förutom att vara hostig och förkyld så har nu Oliver fått en fin samling prickar att visa upp - vattenkoppor så klart...

Vi började faktiskt undra om han var immun, för det har gått i säkert 4 omgångar på dagis utan att han fått det, men tydligen inte. Hoppas att det blir lindrigt, på både honom och Lukas, för han åker väl oxå på det inom kort då stackarn...

Nu har jag i alla fall fallit ihop på soffan lite efter att ha plockat undan de värsta högarna med leksaker, jag KAN inte koppla av om det är stökigt runt mig. Sen blir det ju inte så mycket till vila med båda barnen hemma, speciellt inte den lille ligisten, men jag behöver i alla fall inte sitta och koncentrera mig i 8 h. Däremot är det lite smått stressande att vara sjuk på hösten när det är så mycket på jobbet, för det är ju inte direkt nån annan som hinner göra ens arbete, så allt läggs bara på hög tills man kommer tillbaka. Men det är morgondagens problem... Nu ska jag äta en glass och dricka te!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar