söndag 13 november 2011

Bakis

Åhdumildemanärintelitesegnu....

Men vi kanske skulle ta det från början ;-) Igår var det ju dags för årets glöggfest hos vännerna i Tenhult. Började bra, med Blossas årgångsglögg (kaffesmak i år, det var en riktig höjdare för en gångs skull!) och sen blev det bara bättre och bättre =) Alla hade med julmat, så vi åt ett kanongott "mini" julbord med alla nödvändigheter på, sjuuuukt gott! Självklart med ett gott rödvin till.. Eller ett och ett förresten, det blev ganska många glas *gäsp*, och då slutade jag ändå dricka vid 23-tiden för att jag hade tänkt kunna köra hem idag. Kanonlyckat, alla var tämligen dragna (förutom de som körde då) och alla verkade dessutom gilla efterrätten vi hade med oss =D

Enligt tradition så körde vi ju oxå typ pictionary hela kvällen, på två stora rittavlor (herregud, jag kan inte riktigt tänka klart så jag kommer inte på vad det heter), fast med orden från "Raw" - den något mindre rumsrena varianten... Jag tror jag skrattade konstant i flera timmar, till slut värkte både käke och magmuskler!

Fort går ju tiden med när man har roligt, så vid 3 (!!!) gick jag och lade mig... Maken kom inte i säng förrän bortåt 5-tiden! Även om jag inte är så fylle-bakis idag så känner jag mig ändå trött-bakis. Men men, det blir väl till att ladda om så gott det går, vid fem är det dags för pyjamasparty (ja inte för mig utan Oliver) hos favoritkompisen som fyllt 5!

För sekunden sover Lukas, men han lär väl vakna när som helst, så det är nog lika bra att jag börjar fixa lite mat... Vi får väl se om det kanske blir lite dietfusk idag, det jag mest av allt är sugen på är pizza...


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar