torsdag 24 november 2011

Game's On!

Ibland är jag ju lite av en nörd ändå. Som ni vet vid det här laget så gillar jag ju TV- och dataspel, även om det av naturliga skäl blir ganska få timmar i veckan nu när man har familj och barn. Maken och jag har alltid spelat, ofta tillsammans, ända sen vi träffades för 12 (!!!!) år sedan, och får jag välja mellan TV och spel så tycker jag nog oftast att spel ger lite mer. Speciellt när man spelar online - mot andra på nätet alltså - för då blir det lite av en social aktivitet med.

Frigör dig från lite fördomar och kom och ha kul på DH =)
Idag börjar världens största LAN (alltså en massa folk som samlas på en plats, kopplar ihop sina datorer mot varandra och nätet, och spelar) - DreamHack 2012. Det är riktigt coolt att VÄRLDENS största LAN är här i Jönköping - på Elmia! 20.000 deltagare räknar man med, vara knappa 10.000 kommer sitta på en egen plats och spela. Bland dem hittar man makens "herrklubb" Karpen (som Korpen fast utan motion), som förmodligen höjer genomsnittsåldern en del, även om de inte är ensamma över 25 ;-)

I dryga 3 dygn håller det på, de flesta tonåringarna både äter och sover här under tiden, men är man bortskämd med att bo i stan så kan man ju lyxa till det med en natt i en riktig säng =) Jag ska upp och "avlösa" maken, troligen lördag eftermiddag, för att spela, tjöta och gå runt och titta på allt som händer. Jag är inte så engagerad att jag skulle orka med att sitta här i flera dagar, men en halvdag är inte fel!

Sedan är det ganska fascinerande - tänk 20.000 ungdomar (nåväl, de flesta av dem är ju det) på ett och samma ställe i 3 dygn - och det brukar inte bli några problem eller bråk! Klart nån klantskalle stjäl nåt eller så, men med så många tonåringar på samma ställe är det riktigt kul att se att det funkar så bra ändå. Skulle inte ha några problem med att skicka upp mina pojkar hit när de blir större.

Är det någon som blir nyfiken eller som har en bestämd åsikt om vad man tror att det är - kolla gärna på dreamhack.se! =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar