fredag 30 december 2011

Blinka lilla öga där

Ja men herregud vilken skitvecka det här har blivit. Inte ens nån snö, så Maken fick plocka med sig Oliver själv upp till Rosenlundsbadet en sväng idag. Det var ju meningen att vi skulle åkt allihopa, och att vi skulle hittat på en massa roliga saker på jullovet nu när jag nu ändå var ledig =(

Lukas är marginellt bättre idag, vi fick en liten stunds sammanhängande sömn både han och jag i början av natten till fredagen, innan det blev alltför krisigt igen och han sov på min mage. Igen. Men den stunden var extremt välbehövligt, jag fick i alla fall ihop hjärnan någorlunda idag. Den värsta öronvärken verkar ha avtagit, eller så är det bara för att vi gått över till enbart ipren nu - alvedonen gör banne mig varken till eller ifrån. Det märks väl när han fått den, efter någon timme blir han nästan lite "pigg" en kort stund - men fortfarande har jag inte fått i honom något att äta, det har gått 3 dagar sedan han åt något nu, och till och med vätska är svårt. Lite fruktpure, lite festis och lite vaniljglass har vi lyckats få i honom, men mängderna är på sin höjd matskedsstora åt gången - det skär i hjärtat när man ser hur matt han är!!! På Hälsan sa de att vi kunde avvakta två dagar efter att vi var där, för att se om aptiten kommer tillbaka lite när han mår bättre, så vänder det inte ordentligt i morgon så får vi väl knata in till akuten för att få dropp - absolut inget jag känner för, speciellt inte en nyårsafton =(

Självklart har den smittsamma ögoninfektionen hoppat på Oliver med, åtminstone på ena ögat, och jag tycker att mina ögon känns mysko med, men det kan vara psykosomatiskt (ungefär som när folk börjar prata om löss, herregud vad det kliar då).

Vårt planerade nyårsfirande med Jossan med familj blir inställt - dels är vi själva helt slut, Lukas mår inte bra, och inte vill vi smitta nån med ögoninfektion eller värre heller. Det får bli nyår hemma, gissningsvis med sängläge senast kl 21.00 *gäsp*. På tal om det så tänker jag nog gå och lägga mig nu, i morgon förmiddag tänker jag nämligen ta mig ut på stan med Jossan - kommer jag inte härifrån en liten stund så blir jag nog knäpp annars, speciellt som Lukas vägrar bli buren av Maken om jag är hemma (har rätt ont i ryggen vid det här laget, han är ingen bebis längre och det känns).

Nu har jag gnällt nog för idag, sov gott alla vänner och jag hoppas att ni alla får en riktigt trevlig nyårsafton!!!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar