måndag 19 december 2011

*foto på lyckliga barn i kälkbacken*

Jaha ja, jag hade ju tänkt ha med en massa fina bilder i bloggen idag, men eftersom jag bara inte orkade starta datorn i går så ligger fortfarande alla bilder i kameran - hemma. Nåväl, det var en skön helg i alla fall, i lördags blev det mest slappande, men igår kom det ju äntligen lite snö (!!!!) så då var vi ute och åkte pulka och gjorde snölykta. Fick dessutom skotta med - det var verkligen på tiden! Jag är förresten inte ens ironisk angående det, jag tycker det är väldigt kul att skotta (även om man såklart tröttnar när man skottat i 3 månader), speciellt så här i början. Önskar verkligen att snön ville ligga kvar...

Apropå snö så eldade vi upp i uterummet i går, det är sjukt mysigt att sitta där när det är helt vitt utanför! Annars var det rätt lugnt igår med, vi har ju liksom redan gjort det mesta julstöket - det är pyntat, granen är uppe sen nån vecka och alla julklappar är inhandlade. Väldigt avslappnat faktiskt! Sen brukar vi alltid ha lugna jular, vi spenderar dem hos oss med mina föräldrar och min bror  - bara god mat och trevligt sällskap helt enkelt.

Julstäda behöver vi ju däremot göra, men helt ärligt - det är ingen större idé att göra nåt jätteröj än med tanke på att den minste plutten drar ut ALLT hela tiden... Men men, nu är det jobb som gäller, jobbar hela den här veckan för att vara ledig i mellandagarna. Stressa lugnt!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar