lördag 31 december 2011

Önskar jag orkade skriva ett roligt inlägg..

Nähä, den här natten var ett steg tillbaka, nästan ingen sömn, men den här gången verkade det inte vara så mycket för att han hade ont som för att han var vrålarg - han ville inte sitta, inte ligga, inte stå och absolut inte sova... Det går väldigt, väldigt trögt, men sakta börjar han i alla fall kännas lite friskare, tex har han pillat i sig en skiva falukorv och två köttbullar idag - stora framsteg! Därför blev jag rätt knäckt när maken ringde mig när jag var på stan (återkommer om det) och sa att han fått utslag på både händer, armar, fötter och ben... Blev rädd att han skulle få en allvarlig (=andningsproblem) allergisk reaktion på penicillinet, så vi åkte direkt hem och ringde hälsan. Fick tag i en sköterska som i sin tur jagade rätt på den läkare, och tack och lov så verkar det "bara" vara en väldigt vanlig biverkning av kåvepenin! Konstigt att man kan bli glad för en sån sak...

MEN idag fick jag i alla fall ha en riktigt rolig, trevlig och välbehövlig förmiddag - jag och Jossan gick på stan (alldeles själva, utan både barn och makar) hela förmiddagen och letade jeans och andra rea-fynd. Var ju kanonfint väder, och faktiskt väldigt lite folk dessutom, så det var helt underbart och som ett stort mjukt plåster för själen att få komma ifrån lite (även om det nu blev ett lite abrupt slut). Dessutom lyckades jag faktiskt !!! hitta ett par replay-jeans för halva priset (= normalt pris för ett par jeans), så den här julen har jag otroligt nog lyckats köpa två par jeans på rean (köpte ett par g-star innan vi åkte till kusinerna på annandagen.

Hoppas att alla får en betydligt bättre avslutning på året än vad vi fått!

GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar