söndag 1 januari 2012

Nytt år

2012. Undrar vad det blir av det här året? Precis som jag alltid är väldigt glad och optimistisk varje morgon inför vad dagen kan erbjuda (ok, normalt har visserligen den inställningen försvunnit lagom till frukost på jobbet vid halv tio) så är jag oftast optimistisk när det blir ett nytt år. Och även om avslutningen på det förra året nog var den sämsta jag varit med om, och jag rent ut sagt känner mig som ett utsketet äpplamos (citat: min far) så har jag ändå förhoppningar om året.

Inga direkt utpekade förhoppningar däremot, jag har en liten förhoppning om att jag kommer bli mer vältränad, men det är inget nyårslöfte utan mer ett resultat av rolig träning (om vi nu får ihop alla tider när vi nu ska börja jobba båda två). Jag hoppas även på en bra semester i april, även om jag VET att jag alltid har otur med vädret. Jag hoppas att vi ska kunna bygga ut vårt hus (har inte fått några offerter än, så den önskningen kan ev. stanna på planeringsstadiet redan) och att jag får en fast anställning. Så - på det stora hela är jag hoppfull. I ett kort perspektiv hoppas jag att Lukas blir frisk och att sedan inskolningen går bra förstås. Den får vi förresten skjuta på lite, han mår visserligen sakta men säkert bättre, men han är inte feberfri än och har precis börjat äta lite (min jordärtskockssoppa slank det faktiskt ner en stor skål av till min stora glädje!) så vi får nog avvakta ett par dagar tills han har ett bättre allmäntillstånd.

Det jobbiga med det (förutom det uppenbart jobbiga med att han är sjuk då) är att vi har PRECIS så många föräldradagar att vi skulle kunna skola in honom - så om vi skjuter på allt så kan vi stå utan pengar för de dagarna =/ Men det är inte så mycket att välja på.
Helt otroligt vad de växer småfisarna, så här liten var Lukas förra nyårsafton!

MEN det var inte det jag skulle prata om, utan det nya året ju! Jag hoppas att ni alla hade en trevlig nyårsafton och att ni har många bra förhoppningar om det nya året! (sluta G, jag får vara lite pretto, det är ju nytt år)

1 kommentar :

  1. http://www.youtube.com/watch?v=gQYBendxtXk

    :-D God fortsättning!

    SvaraRadera