fredag 24 februari 2012

En vändning

Idag är det jag som VAB'ar med Lukas, och vi har just ätit en ganska rejäl frukost =)

När man inte ätit på en vecka får man äta precis vad man vill. Frukost idag bestod av (på egen beställning)  köttfärsås och spagetti, smoothie, youghurt och knäckebröd. Inga jättemängder av något, men tillsammans blev det en del =)
Som ni nog ser så är det en betydligt piggare och gladare Lukas nu, och jag har nog aldrig känt mig så lättad i hela mitt liv. Däremot är det lite envist, igår eftermiddag var det 38,5 igen, men nu tar alvedonen åtminstone så det är lätt att få ner febern.

Igår var han hemma med pappa istället, och klädde ut sig till en mycket, mycket liten Darth Vader!
Igår kom jag iväg och tränade med, det kändes oxå extremt skönt. Att liksom få ur sig den sista oron och få ta ut kroppen men ändå hämta lite ny energi, kändes som en nystart faktiskt. Ska dessutom gå på sparringen på söndag har jag bestämt igen, det var ju faktiskt ganska kul även om det var läskigt. 

I morgon blir det jag och Oliver som åker till Göteborg för att hälsa på min bror. Oliver har längtat jättemycket efter honom, och han har blivit lite eftersatt nu när Lukas varit sjuk. Tänkte ta med honom (och morbror då) på Universeum och sedan lagar vi nog lite mat tillsammans i brorsans lägenhet. Är egentligen sjukt shoppingsugen, speciellt på Zara och Desigual, men det blir det inte tid till i morgon så det får bli en annan gång.

Nu kommer något som egentligen är ganska ointressant för de flesta, det är mest för att jag själv ska komma ihåg - nämligen lite vad Lukas kan nu när han är 1½. Han kan hur en massa djur låter, kossa, häst, anka, uggla, lejon, tiger, get och får =) Han har inte så jättemånga ord egentligen (typ 8-10), men han har ett så otroligt tydligt minspel och kroppsspråk att det aldrig är några tvivel om vad han vill ;-) Han förstår nästan allt vi säger, och älskar när vi läser böcker för honom. Att vara smutsig eller kladdig är inte så populär så han vill tvätta sig själv eller torka av sig direkt. Sen har han ju ett väldans humör, men det lär jag väl aldrig få anledning att glömma bort.... ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar