tisdag 20 mars 2012

En bra dag på det stora hela

Hjälp vad det kändes som det hände mycket idag på något sätt. Ja, nu är ju inte trotsen jag skrev om idag något som är nytt för dagen, men eftersom jag nu skrev om det idag så känns det ändå lite så ;-)

För övrigt har det hänt två väldigt trevliga saker, den ena upplevelsen delar jag ju med större delen av svenska folket - jag fick ju mitt skattebesked idag! Blev (som ni nog gissat redan) glatt överraskad, och efter ett år med bara halv inkomst för endera föräldern så är alla extra tillskott till kassan extra välkomna. Det gjorde verkligen min eftermiddag - och så säger de att man inte blir lycklig av pengar!

Den andra trevliga händelsen var att vi varit på ett första föräldramöte med Olivers skola (Dalvik). Jag blev väldigt positivt inställd, och framförallt tycker jag om att man arbetar väldigt mycket med trygghet och mot mobbing på den skolan. På många sätt tycker jag att det är viktigast av allt, för känner man sig inte trygg så kan man heller inte koncentrera sig på att lära sig något... Är jättenöjd med vårt val!!!

Nu ska jag sätta mig med en god bit ost och en stor kopp te och njuta av tystnaden en stund (maken är ute och går med en kompis). God natt!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar