torsdag 29 mars 2012

En ny tradition

Igår fick jag äntligen tummen ur och beställde en fotobok (från fujidirekt). Har tänkt mig att jag ska göra en fotobok för varje år som går, men nu fick jag arbeta mig lite bakåt och göra en för 2006. Det känns ju liksom mest relevant att börja det året Oliver föddes, annars hade det mest blivit fotoböcker med bilder från fester, födelsedagar och semestrar. Eller ja, det kanske hade varit kul med iofs, men nånstans ska man ju börja.

Det tar lite tid - 3h närmare bestämt - och då redigerade jag inte alls fotona innan jag lade in dem. Valet var helt enkelt att antingen göra boken med bilderna som de var, eller inte orka göra den alls =/ Inte så svårt val ändå! Det är ganska kul ändå att gå igenom år för år vad man gör, det var många kommentarer i stil med "åh men visst ja, vi åkte ju till XXX med" eller "ja just det, det var ju då XXX hände". Jag är ju dessutom lite senil så det känns bra att få åren sammanfattade lite =)

Just nu längtar jag vääääldigt mycket efter vår resa till Kanarieöarna, ska bli ofantligt skönt! Har nog legat och packat i tanken ungefär 3 veckor nu (jag vet, jag är rätt knäpp)... Den veckan kommer nog gå väldigt fort misstänker jag, om jag nu inte bestämmer mig för att stanna för gott =D


2 kommentarer :

  1. Har du fått hem boken än? Vi beställde en därifrån för nåt år sedan, över Eriks första år (så den är inte kalenderårsinriktad). Hur bra som helst! Vi valde en inbunden variant med ganska så styva sidor, i liggande A4. Den är super! Eftersom sidorna är lite tjockare så behöver man inte vara orolig om Erik vill bläddra i den själv. Nu ska man bara orka göra en fotobok per år några år framöver - för båda barnen. Och så har jag såklart planer på att göra en bok över bröllopet och en över bröllopsresan också. Mycket blir det...

    SvaraRadera
  2. Det låter som precis samma bok vi har beställt, men nej, inte fått den än. Däremot gjorde jag en i samma format över Lukas första år, och den är jag jättenöjd över! Det gäller bara att hålla fingrarna i styr så det inte blir för mycket småjox på sidorna, det är ju rätt lätt att leka loss lite =)

    SvaraRadera