tisdag 13 mars 2012

Jag har aliens i min trädgård

Jag ÄLSKAR att det börjar bli vår och försöker aggressivt undvika att tänka på att det kan komma vintriga bakslag. Jag älskar när man känner att solen värmer mot ansiktet och att vindarna är ljumma - det ger liksom hopp om framtiden!

Faktum är att det knoppas lite här och där i trädgården med, snödropparna är ju såklart redan uppe och jag ser knoppar för både krokus och tulpaner. Till och med de permanenta blommorna ger lite vårtecken ifrån sig, små gröna blad längst ner på min rölleka och min oidentifierade rosa blomma =) Men knasigast av allt är att att jag REDAN kan se 7-8 röda små alienhuvuden i mitt land i söderläge - det är rabarbern som redan satt fart!!! Skulle ju fotat det, men har tydligen drabbats av vårglömska...

Det enda något irriterande elementet med den nya vårvärmen är att den ovillkorligen för med sig nya pollen med, så jag har nyst som en tok här hemma i ett par dagar. Men men, nu för tiden har jag vuxit ifrån det värsta så det blir nästan helt bra med allergimedicin. Eller ja, den jag hade hemma gick visst ut 2010, men jag har ringt och beställt lite nya recept så nu ska jag bara hinna förbi ett apotek så ordnar det sig nog.

Matmässigt är mitt liv en enda röra just nu, sviktande humör har gjort min karaktär ÄNNU sämre än vanligt, så det har både blivit våfflor och glass, men jag hoppas att träningen gör sitt till och åtminstone håller mig på +-0. Igår gjorde vi förresten helt vansinniga 240 situps, visserligen i kedja och ganska snabba (=alltså inte hela), men ändå! Kändes oerhört gött att klara allihop!

Nu sitter jag själv hemma, har precis lagt barnen, och väntar på att maken ska dyka upp. Han ska byta jobb 1:a april och var inbjuden på "affärsplan med vin och öl" på nya jobbet, som för övrigt verkar vara en riktigt bra  arbetsplats! Hade inte heller haft nåt emot att gå igenom affärsplanen om det ingår lite vin... ;-) Tror stenhårt på att personal som får det där "lilla extra" också ger det där "lilla extra" tillbaka på jobbet!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar