tisdag 24 april 2012

Bloggutmaning

Tar upp Underbara Claras bloggutmaning och svarar på frågor! Jag älskar att fylla i formulär så det här gillar jag.

1. Vem är den absolut roligaste personen du vet?
2. Vilken är din paradrätt?
3. Vem är din förebild?
4. Vem borde börja blogga?
5. Om du var tvungen att välja – din blogg eller ditt facebookkonto?
6. Är du bra på att löneförhandla?
7. Hur mycket tid lägger du på ditt bloggande?
8. Vilken film såg du senast?
9. Du får massa pengar – vad betalar du av först CSN-lånet eller bolånet?
10. Vad tycker du om ordet entreprenör?
11. Lever du som du lär?
1. Vem är den absolut roligaste personen du vet?
Hmmm.. Det beror lite på vad man är på för humör, jag har några kompisar man kan skratta hysteriskt med, och jag och maken har oxå väldigt kul inklämt mellan vardagarna. Jag gillar min brors underbara, torra och lite skruvade humor, speciellt i det han skriver, men för övrigt iet jag faktiskt inte riktigt. 

2. Vilken är din paradrätt?
Oxfilé. Jag gör en perfekt oxfilé enligt mig själv (inte för att det är så svårt) med en knaprig stekyta och en ganska röd och saftig mitt. Shit vad sugen jag blev nu. 

3. Vem är din förebild?
Hrm, jag tror faktiskt inte jag har någon? Inte så där övergripande i alla fall, däremot har jag tex en jobbarkompis som jag tycker gör ett fantastiskt arbete, så i det är hon min förebild.

4. Vem borde börja blogga?
Min man, så jag kunde få en inblick i hur han tänker när han får formulera sig själv. 

5. Om du var tvungen att välja – din blogg eller ditt facebookkonto?
Då skulle jag välja bloggen, den är mer utförlig och jag använder den mer som dagbok. Facebook använder jag mer som en reklampelare för min blogg ;-)

6. Är du bra på att löneförhandla?
Förmodligen inte. Jag är inte jättedålig heller, men som så många andra är det något jag verkligen avskyr.

7. Hur mycket tid lägger du på ditt bloggande?
De dagarna jag bloggar lägger jag kanske 5-20 minuter, 20 om det är mycket bilder eller ett längre inlägg. 

8. Vilken film såg du senast?
Uhm, kommer inte ihåg just nu. På kvällarna just nu tittar vi på Top Gear när vi orkar, extremt kul även om man inte är bil-intresserad. 

9. Du får massa pengar – vad betalar du av först CSN-lånet eller bolånet?
Det lilla jag hade i CSN är redan inlöst i vårt bolån. Maken har en del på CSN däremot som vi inte lagt in där än, men får jag så mycket pengar att det räcker till bolånet så löser jag såklart in det!!!

10. Vad tycker du om ordet entreprenör?
Uttjatat ord som var "inne" för ett tag sedan. 

11. Lever du som du lär?
Jag vet inte om jag "lär" så mycket, men visst, det jag själv tycker är viktigt försöker jag ju såklart följa. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar