måndag 9 april 2012

Påsktraumatiskt syndrom

Ja alltså att man har en känsla av att man ätit för mycket (dock inte godis som tur är) och att det som vanligt varit skitväder.
Jamen alltså. Mina tulpaner, penséer och rabarbern blev hårt utsatta när det helt plötsligt kom 1 dm snö... För att inte säga hur hårt utsatt mitt humör blev!

Äsch, jag är bara på lite dåligt humör, det har faktiskt varit en väldigt trevlig påsk, ja bortsett från vädret då. Barnen spenderade skärtorsdagen hos mormor, och fredagen vet jag inte riktigt vad vi gjorde, men det var säkert ganska ointressant. På påskafton hade vi mina föräldrar på middag, min bror brukar alltid komma med, men vi träffas ju snart på semestern så han orkade inte åka. Eftersom jag rent generellt är helt mot den svenska "allvädersbuffén" med typ sill, jansson, ägg och skinka så lagade jag lamm istället. På konsum hade de fått in lokalproducerat (lokaluppfött?) lamm, visserligen i lite små förpackningar, så jag köpte lammrevben, -rack och -kotletter. Det blev kanongott, och till fick det bli sparrisrisotto. Självklart en gul dessert till - hemlagad citronfromage - det är grymt gott!

Båda barnen fick varsitt ägg, Lukas fick väl ungefär 4 bitar i sitt, men de två  gelegodisarna tuggade han lite snabbt på och sen spottade han ut dem... Oliver spottade däremot inte ut sina, men han är liiiite mer rutinerad...

I går var vi bortbjudna till vänner på mat, och fick helgrillad fläskkarré som var SJUKT god! Väldigt god sås med..... Jättetrevligt sällskap blev det och till och med barnen underhöll sig ganska så bra, bästa kvällen i påsk helt klart!

Idag var vi på motormässan en sväng, båda barnen tyckte det var roligt och vi stannade i ungefär en timma, helt lagom. Våra kommentarer sträcker sig nog så långt som att "titta vilken fin färg på bilen" eller "oj vilken blank motor", bilintresset är inte sådär jättestort här i familjen, men en stund är rätt trevligt.

Oliver gillade bilen som var helt i guld. Jag hoppas att det är en övergående synpunkt, annars vet jag inte vem han brås på ;-)
I morgon är det jobbvecka igen, och eftersom det typ verkar vara omöjligt att få barnen att somna i kväll så känns det som om det ska bli ganska skönt att jobba igen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar