tisdag 8 maj 2012

Lite vintips

Tisdag kväll, vilket innebär att maken är ute och går med en kompis, och jag får en kväll alldeles själv (eller ja, efter att barnen lagt sig då). Det enda jag har synpunkter på i det sammanhanget är att det av nån anledning ALDRIG är nåt bra på tv på tisdagar, annars är det mest skönt med en egen kväll.

Ikväll har jag dessutom "korkat upp" en ny box, tydligen den mest sålda på systemet just nu - "Some Zin", och jag kan absolut inte säga att jag är besviken, det kan vara ett av de bästa rödvin jag druckit, i alla fall som solodricka (har inte hunnit testa till mat än). Kan jag varmt rekommendera!

Jättegott!!!
Det kändes som det behövdes ett glas vin idag, jag är så trött så det är helt galet. Kroppen känns helt färdig, och huvudet är inte långt efter. Tror det beror till stor del på allt j*a pollen, för jag är lättirriterad som jag vet inte vad med, ingen bra kombination ihop med överenergiska barn (stackarna, och som vanligt får man dåligt samvete ungefär 2 sekunder efter man blivit arg). Även med fullt ös på alla allergimediciner jag har så känner jag av ganska mycket allergi, och som sagt blir jag då inte jättetrevlig att umgås med. Min inbokade joggingrunda får vänta till i morgon!

Nu ska jag sätta mig och kolla på gamla foton från 2007 - fujidirekt har 50% på fotoböcker i en vecka så jag tänkte försöka passa på att göra en till, om jag orkar.

1 kommentar :

  1. Bra tips där om fujidirekt! Jag har knåpat ihop två fotoböcker över vårt bröllop och bröllopsresa men inte beställt dem än för det känns som man har andra utgifter att prioritera... Men är det halva priset så är det ju värt!

    SvaraRadera